Sauter le menu

FAQ Télévision numérique

Que faire si mes chaînes ne font pas jouer la piste audio correctement, ou il n’y a aucun son?

Please check the following:

  • Turn off the MUTE button.
  • Raise the volume.
  • Check the audio connections.
  • Check the TV speakers or sound system connections and settings.
  • Try resetting the receiver by disconnecting the AC power supply (at the wall) for 30 seconds, then re-plugging. The receiver will initiate a full reset.

Note: If you are using a stereo or surround-sound system, this should also be turned on and the volume and connections checked

This may also be caused by a special feature on stereo TVs and VCRs known as Secondary Audio Programming (SAP), Multichannel Television Sound (MTS) or AUD, and will need to be corrected through the TV or VCR as it is not a function of the Cogeco receiver. A function button or setting can be found on the remote control or through your on-screen menu.

Refer to your TV or VCR manual for more information, should the proposed action above not work.

You can also try resetting your receiver by logging into your My Account page. From there, you can send a signal to your receiver to reset it.

  1. Log into My Account
  2. Select “My Devices” from the menu.
  3. Select the “Activate/Reactivate” button beside the receiver that is experiencing the issue.
  4. Read through and check off each of the checkboxes and then click Confirm.

If this does not help, please contact us for further troubleshooting.

 


Ces informations vous ont-elles aidé?

Oui Pas vraiment Non

Dites-nous comment améliorer cette information:

@Cogecohelps est maintenant disponible de 9 h 00 à 21 h 00 tous les jours pour vous aider! Service en anglais seulement.

Rejoignez-nous sur Twitter

Distinction – Satisfaction de la clientèle la plus élevée.

En savoir plus
Veuillez indiquer le service télé auquel vous êtes actuellement abonné.

Télé numérique

Si vous n’êtes pas encore passé à l’expérience Cogeco TiVo, vous êtes abonné au service Télé numérique de Cogeco.

Ce service est très populaire auprès des usagers.

J’ai cet équipement

Service Cogeco TiVoMD

Cogeco TiVo est le tout nouvel univers de divertissement de Cogeco qui se distingue par une nouvelle interface et du nouvel équipement.

J’ai cet équipement

Vous n’êtes toujours pas certain du type de service que vous avez?
Veuillez communiquer avec le service à la clientèle pour obtenir du soutien au 1-800-933-6378.

Retour haut de page
Vérifier la disponibilité dans votre région

Pour vérifier si les services sont disponibles dans votre région, veuillez entrer votre numéro civique ainsi que votre code postal.